Kamis, 04 Februari 2010

Jin

Dalam Qs. 72 Al-Jin:6. Dan bahwasanya ada beberapa orang laki-laki di antara manusia meminta perlindungan kepada beberapa laki-laki di antara jin, maka jin-jin itu menambah bagi mereka dosa dan kesalahan.
Dalam Qs.6 An'am:128. Dan hari diwaktu Allah menghimpunkan mereka semuanya (dan Allah berfirman): "Hai golongan jin, sesungguhnya kamu telah banyak menyesatkan manusia",...
Mari kita tinggalkan segala jenis pertemanan dengan jin, meminta bantuan jin kerana dengan keterbatasan kita sebagai manusia, kita tak bisa bedakan mana jin & mana syaitan kerana keduanya sama tak boleh dilihat dengan mata & sama terbuat dari api.
Semua azimat dalam wujud senjata, bungkusan, sabuk, kalung, cincin, atau apa sahaja agar dibuang jauh. Percaya kepada benda mati ataupun jin yg tinggal dalam benda wasiat ialah syirik, menyekutukan Allah.
Ada orang berkata bila sy bawa benda ini, maka kita boleh banyak rizqi, boleh kuat dari peluru, pedang, boleh nampak lebih cantik & tampan, semua ini termasuk syirik kerana meminta tolong & perlindungan kepada selain ALLAH dan mengira ada yang lebih kuasa daripada Kuasa ALLAH.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar